contact@stichtingindozijn.nl
Stichting Indo Zijn

INDO EVENTS

Indo Zijn Kumpulan

Elk kwartaal organiseert Stichting Indo Zijn een Kumpulan. Een Indische middag vol verbinding, goede gesprekken, muziek en natuurlijk eten. Met elke keer een ander thema.

Een kumpulan betekent samenkomen. Na de Tweede Wereldoorlog komt een grote stroom Indische Nederlanders in Nederland terecht. Zij zoeken elkaar op en organiseren kumpulans. Een samenkomen van gelijkgestemden. Bij de Indo Zijn Kumpulan is gekozen om het samenzijn aan te vullen met sprekers, muziek en natuurlijk eten.

De eerstvolgende en derde editie van de Indo Zijn Kumpulan vindt plaats op vrijdag 17 mei vanaf 17.00 uur in Theater Zuidplein.

De derde editie van Indo Zijn Kumpulan. Deze keer duik je dieper in stamboomonderzoeken en de geschiedenis van Nederlands-Indië.

Boek nu je ticket via onderstaande knop!

Tickets boeken

Indo Zijn Kumpulan III

Stamboomonderzoek

Sprekers

• Hélène Oppatja
    Hélène is de directeur van het CBG|centrum voor familiegeschiedenis en vicevoorzitter van de Nationale Herdenking op 15 augustus 1945. Haar interesse in de geschiedenis van voormalig Nederlands Indië komt voort uit haar eigen achtergrond. Haar moeder is geboren in Vlaardingen en haar vader in Soerabaja.
  • Reinier Kraft van Ermel
    Reinier is bekend van Tracing Your Roots en Jong 1508. Hij beschouwt zichzelf als Indisch-Moluks en is gepassioneerd door de complexe geschiedenis van Nederland in Indonesië. Naast zijn werk als logistiek ingenieur helpt hij als co-host bij Tracing Your Roots anderen die hun roots in voormalig Nederlands-Indië, de Molukken en Indonesië willen ontdekken. Reinier is ook mede-oprichter van De Indische Generatietafels en heeft meerdere rootsreizen gemaakt naar Java en Ambon, waar hij in lokale archieven heeft gezocht naar zijn familiegeschiedenis. Hij deelt graag zijn bevindingen en persoonlijke verhaal tijdens zijn workshop stamboomonderzoek.

16.30 uur: inloop
17.00 uur: Hélène Oppatja
17.45 uur: muzikaal intermezzo
18.30 uur: Reinier Kraft van Ermel
19.00 uur: eten

Blijf op de hoogte

Stichting Indo Zijn is aan de achterkant altijd bezig met het organiseren van verschillende events. Sommige eenmalig anderen doorlopend voor een bepaalde periode. Blijf op de hoogte en schrijf je in op de nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte